Markarbete på Jannik

2013-06-15 @ 10:27:10 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Red som sagt d-ponnyn Jannik igår i hoppspecialen, en privatponny jag ridit ett par gånger. Det kluriga med honom denna lektionen var mest att han går bakom lod endel, så det är det man får jobba med mest. Tycker det gick rätt bra, framförallt i början då han inte hunnit bli trött. Då kunde jag rida ordentligt fram till handen och då blev han riktigt trevlig stundtals. Galoppen är alltid lite svår på honom då han har lite kantig galopp eftersom han inte orkar hålla ihop den och man får rida med massa ben och mage för att få en rund galopp utan att tappa iväg honom. Högergaloppen som brukar vara den svåra gick faktiskt riktigt bra då jag fick ihop den bra!
 
Efter galoppen blev han trött och då lägger han typ all sin tyngd i handen och jag har svårt att komma ur det läget sedan. Då är det också mycket ben och mycket mage som krävs men är man då trött själv blir det svårt. Efter lite avbrott och igångsättningar blev han helt okej lätt i handen igen. Är nöjd med lektionen och han är en trevlig häst att rida tycker jag, en Rebecka-häst faktiskt (skäck till och med haha)! :)
 
Vi avslutade med lite gymkhana eftersom det var sista gången för terminen och då skötte sig skäckisponnyn också superbra. Stressade inte upp sig alls utan lyssnade bra både fram och tillbaka. Styrningen var väl sisådär då han gärna kör upp huvudet och låser sig i ett läge men men, han skötte sig fint! Duktig ponny!
 
Har tyvärr inga bilder på Jannik men kan kanske få tag på lite filmer från igår! Isåfall kommer de upp senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback