Hoppning på mitt hjärta

2013-06-08 @ 14:04:00 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Ja ni kan ju kanske gissa vilken fin ponny jag hade i hoppspecialen igår... Världens bästa Sune såklart!
Framridningen gick sisådär. Han var galet pigg och så fort jag började trava tryckte han ut sin vackra underhals och ville mest springa. Efter många avbrott till skritt så blev det bättre och stundtals var han fin även i traven. I galoppen jobbade vi med galoppbommar där vi skulle få in olika många galoppsprång. Sune bara sög tag i bommarna och första gångerna hade jag inte så mycket att säga till om, haha. Gick på 5 trots att vissa av de större ponnyerna kunde gå på 6 utan problem, han är tokig min Sune. Fick i alla fall in 6 lagom sedan när jag fick lite kontroll på honom.
 
Hoppningen gick jääättebra! I början var han lite väl pigg och bara tog bettet så fort han såg ett hinder men sedan blev han lite trött och lugnade sig lite. Hoppade lite på båge först innan vi satte ihop hela banan som var byggt som "huset" men med en kombination. Han hoppade så fint, speciellt i kombinationen där han blir lite tveksam och är rädd om sig och då känner man hur han hoppar med ryggen. Fina fina ponny! ♥
 
Det är så kul att känna att han är så taggad till att hoppa. Ni som följt oss länge vet ju att det inte alltid varit så då han bara vägrat och vägrat och varit rädd. Nu är det enda som behövs lite extra skänkel när man känner att han tvekar och han kollade inte ens på planket vi hoppade igår. Han är verkligen bäst den där lurviga lilla ponnyn!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback