Fina ponny

2013-06-05 @ 21:37:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Bull var så himla fin att rida idag. Redan från start och med lite övertalning så blev han himla trevlig att rida och jag kunde jobba med det där finliret. Att finlira på de där extra grejerna som att få in höger bakben lite till och ställa lite mer till vänster är så roliga att jobba med när resten funkar. Kunde jobba både trav och galoppökningar på långsidan och diagonalen utan att han tappade formen och jag kunde tänka ordentligt på min sits. Så himla nöjd med detta passet, kunde ju nästan tro att det var dressyr vi skulle tävla imorgon! ;)
 
Blev himla mycket mer taggad inför tävlingen imorgon nu. Om han är såhär avslappnad och mjuk i munnen så blir det betydligt lättare och roligare att hoppa bana. Ska bli riktigt roligt! Förresten så kan jag lova att ni kommer få se oss på en riktig dressyrtävling efter sommaren. Ska träna på mer och om det inte blir av med någon klubbdressyr så har jag bestämt mig för att starta en lokal. Bara en LC eller något så simpelt men i alla fall något och jag tror till och med det kommer bli kul om han kan va hyffsat fin. :)
 
Önskade att jag hade fått bilder eller filmer från idag men men... Får bli en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback