Styrkor och svagheter

2012-12-31 @ 14:25:00 | Rebecka • Åsikter | © DailyHorses 2013
Alla har vi positiva och negativa sidor men är oftast bäst på att lyfta fram de negativa hos sig själv hela tiden. Tänkte lista några av mina styrkor och svagheter att dela med mig av till er!
 
Svagheter:
- Jag överanalyserar allt hela tiden, vad folk säger, gör och skriver ska jag ofta tolka som någon negativt mot mig vilket inte är speciellt bra för självförtroendet. Dessutom tänker jag alltid i efterhand vad jag gjort fel och sagt fel och vad folk kanske tror om mig. Ofta är det ingenting som stämmer vilket gör hela grejen väldigt onödig och jag försöker verkligen bli av med det.
- Dåligt självförtroende. Det spinner väl vidare lite på förra punkten men jag är grymt osäker på vad folk ska tycka och tänka om mig hela tiden.
- Jag har svårt att visa när jag är glad för någonting, att säga tack och att säga förlåt. Även om jag menar det så har jag riktigt svårt att visa det. Det kan göra att folk missuppfattar eller inte vet om att man blev glad för någonting. Som presenter till exempel. Eller när jag tar åt mig av komplimanger.
 
Styrkor:
- Jag har lätt att glädjas med andra, som jag sa i ett inlägg härom dagen vilket jag tycker är en bra egenskap. Jag måste bara bli bättre på att visa det.
- Jag bryr mig väldigt mycket om andra, mår dåligt om mina vänner mår dåligt och vill göra allt för att hjälpa dem. Önskar ibland att jag kunde knäppa med fingrarna och få bort alla andras problem.
- Om jag inte mår riktigt riktigt dåligt över någonting så kan jag ofta skjuta bort det ganska snabbt. Mina egna problem går jag inte speciellt länge och grubblar över, om det inte är någon annan inblandad. Istället brukar jag göra det till någonting som stärker mig istället.
 
Det var svårt att komma på styrkorna men känner ändå att de stämmer bra in på mig. Svagheterna får jag ta att bättra mig på 2013, både för min egen skull och för mina vänner!
 

Kommentarer
Postat av: Anna:)

Heej:) Jag ska köpa häst och letar jätte mycket efter en stallplats eller lösdrift! Inte så dyrt.. Har inte såååå mkt penger:P Har ni nåt tips eller kanske vet om nån ledig stallplats??kram

2013-01-01 @ 00:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback