Utrustning hit och dit

2012-12-23 @ 12:37:00 | Rebecka • Utrustning | © DailyHorses 2013
Det verkar som om hela bloggvärlden kärat ner sig i det nya Glen Gordon settet i marinblått med Sverige+guld-tema och det snackas om det till höger och vänster. Visst det är snyggt, det tycker jag också, men är det något utöver det vanliga? Det hade inte suttit fel att ha det hemma men jag skulle inte vilja lägga ner speciellt mycket pengar på det då jag inte tycker det är något speciellt. Tja, till skillnad från de flesta andra.. ;)
 
Något jag tänkt på endel är att vi (häst-Sverige) hela tiden tycker och tänker om allt men kommer aldrig riktigt till kritan. Ja men om vi tar Glen Gordon settet som exempel, många bloggar om det och många hissar det till skyarna men hur många procent av dessa är det som verkligen köper det? Om ni tycker att det är det snyggaste på marknaden, varför inte införskaffa sig det?
 
Jag visade upp min "dröm-tävlingsoutfit" här för ett tag sedan men just de sakerna jag använde i outfiten hade kostat en förmögenhet vilket jag inte har. Istället knåpade jag ihop andra saker i samma stil, lite begagnat här, lite på rea där och vips så hade jag i princip min drömoutfit fast till ett billigare pris. Värt!
 
HG-schabraket är utbytt mot mitt fina Scapa-schabrak som jag köpte begagnat från en sida på facebook. Och på Charlies-rean för länge sedan införskaffade jag mig ett par vita Eskadronskydd för halva priset. Båda passar in bra i outfiten och kostade inte alls lika mycket. Än vet jag inte med Spookskavajen men jag är nästan 100% säker på att jag inte kommer få den i julklapp. Istället hoppas jag på att få den marinblå Höökskavajen som är kopia på denna. Den är också väldigt snygg och har snygg passform!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback