Min dag

2012-12-27 @ 21:57:01 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Ja min dag blev inte riktigt som jag trodde från början, men jag har haft galet kul även om jag inte precis tog det lugnt som jag sa att jag skulle :P Det var visst väldigt få läger deltagare med under detta tvådagars läger vilket resulterar i massor av hästar som behöver lite motion och komma ut och röra på sig.
 
Jag började med att rida Tristan som jag ridit en del i skolan nyligen. Gick helt okej, han var framåt och villig till arbete så det var kul! Alltid roligare att rida när dom vilat lite och fått upp lite egen energi som dom tyvärr inte har någon alls när dom går tre lektioner om dagen.
En annan häst som hade galet mycket överskottsenergi och bockade omkring som en tok med barnen var fjord, shettis, welsh ponnyn Lilleman. Haha han är ju bara för söt. Han har vilat helt i nästan en vecka och idag när barnen skulle ha honom på gymkana blev han helt vild. Så fick galoppera några varv på honom också för att han skulle inse att det var lönlöst och att han inte skulle få av mig. ;)
 
Sen blev det snabba ryck och trimmning av yttligare två hästar. Lipis, som mest tjurade och var arg. Men mot slutet släppte han igenom fint iallafall i galoppen när han insåg att det var mycket trevligare att faktiskt gå i eftergift än att streta emot som en tok. Väldigt trevlig häst faktiskt när man väl får honom över på sin sida ;)
 
Sist men absolut inte minst ut var Picasso! Utan tvekan den finaste storhästen på ridskolan om du frågar mig. Men bara för att han är fin menas det inte att han är speciellt lätt riden. Det är mycket häst att rida men jag red barbacka och tycker faktiskt att det gick väldigt bra. Han är så himla mjuk och trevlig, en riktig dröm! Att han sedan inte gick ens en tiondel så bra som jag vet att han kan gå är en annan sak, men det var andra eller tredje gången jag satt på honom så jag är nöjd! Och hur man än vänder och vrider på det så kommer ingen någonsin att kunna rida honom lika bra som världens bästa Angelica gör, dom hör ihop dom två ♥
 
Stjärnan Picasso ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback