Gårdagens skola

2011-11-30 @ 11:04:28 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Igår var det ridning på schemat i skolan och jag hade hästen Franz frånridskolan. För er som följt bloggen ett tag kanske mins min förra ritt på honom då det slutade i världens bock rodeo, för er som missade detta kan ni läsa det inlägget här!

Igår var han dock som en helt ny häst, mjuk fin och riktigt trevlig att rida på faktiskt! Har var lite spänd i början men efter att han börjat slappna av och jag kunde sänka honom i formen så han blev lite rundare och finare i formen. Jobbade med mycket tempo växlingar för att få honom att gå fram ordentligt men också lyssna tillbaka. Han kom igång väldigt fint med sina bakben vissa sträckor men hade lite svårt att hålla takten och kom i lite obalans ibland när han skulle öka. Annars är jag faktiskt väldigt nöjd då jag kände en bra skilldnad på honom efter att jag hade ridit. Det var bara i vänster sidan han var något stummare i framförallt galoppen men efter att ha jobbat lite på volt så släppte det igenom helt okej.

Klar förbättring och har har blivit en riktigt trevlig häst att ha och göra med :)


Har tyvärr inga nyare bilder på Franz.


Kommentarer
Postat av: Sara

söt! :D

2011-11-30 @ 19:12:13
URL: http://stickorstay.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback