Nästa inköp: Hackamore

2013-09-11 @ 16:01:11 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Testade att rida på hackamore på Bull för första gången i somras och det gick mycket bättre än jag förväntat mig (det gick faktiskt att bromsa haha). När det fungerade såpass bra på hack så tänkte jag att jag skulle köpa ett att kunna rida på någon gång ibland mest för att han skulle slippa bettet i munnen varje dag. Det har dock inte blivit av än så snart får jag ta mig i kragen!

Har lite annat på min häst-shoppinglista så får ta mig en sväng förbi Charlies någon dag och se vad jag kan hitta! :)

Bull första och enda gången jag ridit med ett hackamore.

/ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Hanna

Shit va reslig o fin han va där :)

2013-09-11 @ 16:46:46
Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Vilken snygging!
Jag började med hackamore i vintras till min häst. brukar dock endast rida med det när vi bara ska ut och jogga lite, på skritt-turer och uteritter. Tänker lite som dig att det är skönt att låta hästen slippa ha ett bett i munnen varje dag.
Dessutom är det bra att ha ett hack i "garderoben" för den dagen om något skulle ske hästen så man inte kan ha vanligt betsel.

2013-09-12 @ 17:13:19
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback