Hoppträning - check!

2013-09-12 @ 21:17:37 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Och det gick så himla bra! Testade att hoppa på mitt tredelade D-ringsbett som är betydligt mildare än mitt raka kimblewick och jag vet inte om det var pga. bettet, kiropraktorbesöket eller att jag helt enkelt red bättre som det gick så bra idag. Förmodligen en blandning! ;)

Han bet sig tag i högertygeln (brukar vara vänster) på framridningen men det släppte bättre sedan och jag fick ett jämnare stöd när vi väl skulle hoppa. Han hoppade så fint idag och lyssnade bra på mina hjälper, trodde han skulle bli stark på detta bettet men icke, han lyssnade som aldrig förr. Fick en riktigt bra känsla och det flöt på i ett jämnt tempo utan att han blev springig. Sista rundan låg banan på en meter och det skuttade vi över utan problem, och sista språnget på trippelbarren låg på 115 vilket inte var några problem det heller. Sååå nöjd över mig skäckponny idag! 

Blev ingen film från dagens träning då min mobil inte har nått minne kvar att filma med. Synd, hade så gärna velat se dagens språng själv!


/ Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback