Bullen

2013-09-12 @ 15:03:16 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Igår red jag ju på banan med lite bommar framme, de låg tre på en långsida där jag växlade mellan att rida på fyra och fem galoppsprång mellan varje. Är inte jättenöjd med passet precis, visst han var helt okej fin i formen men (speciellt i högergaloppen) kunde jag inte få in höger bakben utan han ville bara gå på snedden både på rakt spår och volter. Han gick lugnt och fint på fem galoppsprång mellan bommarna men när vi skulle öka och ta fyra så fräste han på och det gick inte att hitta det där mellanläget. Det var nog första gången jag kände att jag hade behövt en sadel på denna vecka av barbackaridning för igår kom jag verkligen inte åt honom i galoppen.
 
Idag blir det ju i alla fall sadel på för idag ska vi iväg på hoppträning. Känner mig taggad och det ska bli kul att känna om han beter sig annorlunda i hoppningen nu efter kiropraktorn. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback