Bull igår och idag

2013-09-03 @ 22:27:23 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Har trotsat förkylningen och ridit ändå vilket kanske inte varit det ultimata för mig just nu. Men Bull har verkligen behövt gå, han är tjock som en tunna och ska han orka över några hinder på lördag behöver kondisen bättras på!
 
Igår (2/8) red jag ut runt galoppbanan + extraslingan och red lite galoppintervaller. Han var väldigt stark trots att jag hade pelhamet (kan mycket möjligt vara så att det var jag som var svagare också) och jag fick kämpa för att han inte skulle springa ifrån mig. Bra kondispass för Bull dock.
 
Idag (3/8) red jag på banan och hade lite bommar och småhinder framme. Kände direkt att jag inte skulle orka jobba honom så bra i formen eftersom jag är helt seg i kroppen så jag koncentrerade mig mer på att han skulle lyssna och ta tempoväxlingar och övergångar bra. Hade bom-räcke-bom på böjt spår precis som på senaste hoppträningen och ett litet sockerbitshinder på mitten av banan. Red mycket åttvolter över hindret på mitten för att byta galopp och vara noga med vägarna och hindret med bommarna på böjt spår studsade vi också över några gånger i varje varv och på olika höjd. Bra träning för Bull att få ta i lite och tänka på vart han sätter tassarna!
 

Kommentarer
Postat av: felicia

Sv: då är jag intresserad! :D skulle bilba ha tre sidor. Det ska vara två bilder på varje sida så som du har ovanför att de smälter ihop med varandra :)

2013-09-04 @ 07:12:25
URL: http://teamnyrk.blogg.se
Postat av: Daniela - Mot Nordiska mästerskapen i fälttävlan

Vilken sötnos! :) Vad är det för ras?

Svar: Korsning från Holland :) Visst är han!
dailyhorses.blogg.se

2013-09-04 @ 10:48:13
URL: http://powerpony.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Jättefin häst!

2013-09-05 @ 19:15:23
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback