Sommaren 2013

2013-05-27 @ 20:23:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Om bara 17 dagar är det dags att säga hejdå till andra året på gymnasiet, helt underbart men samtidigt skrämmande. Detta sommarlovet blir mitt sista någonsin, tiden går så fruktansvärt fort. Tredje året på gymnasiet ligger efter sommaren och sedan ligger hela livet framför mig - både otroligt kul, härligt och väldigt läskigt. Jag är inte den som nöjer mig med ett "8 till 4 jobb, villa, volvo och vovve"-liv. Nej, jag vill göra skillnad. Jag vill att folk ska komma ihåg mitt namn och att jag ska ha nått något av mina stora mål. Skrämmande!
 
 
Nu ska vi koncentrera oss på en period lite närmare i tiden nämligen sommarlovet 2013. Vi slutar den 13e juni, min 17-års dag. Då fyller jag min drömålder och det året ska jag ta vara på. Då har jag i alla fall en vecka att landa lite efter skolåret och ta det lugnt, tillbringa massa tid i stallet. Sedan börjar det, på riktigt!
 
 
20 juni - 29 juni
Dagarna jag tillbringar på Vedbände, mitt sjunde år där. 10 dagar tillbringas på en helt underbar gård med förhoppningsvis underbara människor. Vet inte vilka som ska på mitt läger då jag åker själv i år men jag känner i alla fall personalen sedan tidigare så jag tror det kommer bli super. Har Bull med mig dit och det blir hårdträning för honom med två pass om dagen, ett på banan och ett i skogen.

2 juli - 25 juli
Dessa veckor blir ett riktigt äventyr. Tillsammans med en av de killarna jag var i USA med i vintras ska jag till Mexiko på ännu ett läger. Kommer blir så fruktansvärt kul och verkligen en upplevelse för livet. Är helt galet taggad men samtidigt lite läskigt. Waaaah!! :D
 
 
Det var de stora händelserna för denna sommaren men efter Mexiko ska jag förmodligen jobba på JFK i några veckor innan skolan börjar igen. Medan jag är i Mexiko ska Bull vara hos en tjej utanför Jönköping. Han kommer gå på bete tillsammans med ett gäng andra hästar men samtidigt ridas. Tror det kommer bli superbra! Sedan är det lite osäkert ännu när han kommer hem igen men det får vi se!
 
Bilder från Öland i somras, tyvärr kommer jag nog inte hinna med att åka dit i år! :(

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som en underbar sommar! :)
Skulle du inte kunna be Hanna skriva om hästskötarexamen hon gjorde. Vore intressant att få reda kring mer om hur det går till och sådär :)

2013-05-27 @ 22:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback