#skickavidarenätkärlek

2013-05-30 @ 11:46:00 | Rebecka • Åsikter | © DailyHorses 2013
Näthatet har blivit ett stort samtalsämne på det senaste vilket självklart är bra. Det är bra att det tas upp och pratas om så att det inte bara göms, glöms och ignoreras. Problemet är att alla de vuxna människor som borde ta tag i att bekämpa näthatet inte har varit där själva. De har inte blivit utsatta för det, de förstår inte i vilken utsträckning det är och hur illa det faktiskt tar på folk som utsätts för det. Därför blir det mycket snack och lite verkstad när det talas om näthat. Många pratar om det men ingen gör något åt det!
 
Därför är det nu vår tur att ta tag i saken. Vi unga som faktiskt även skapar näthat måste nu istället bekämpa det och sprida nätkärlek. Då behöver de som har den största makten bland oss bloggare ta tag i det, vilket också duktiga lilla Nellie Berntsson gjorde. Hon har Sveriges största hästblogg och har en ofantlig stor påverkan på många unga människor och nu när hon utnyttjade sin makt på rätt sätt kan hon också skapa nätkärlek på nätet. Hon skapade "#skickavidarenätkärlek" och det sprids just nu genom bloggar, instagram och facebook med rekordfart - så himla bra!
 
Jag är med på detta, det är en helgrym idé och ett projekt jag tror på och jag kommer absolut vara med och hjälpa till. Ingen mer ska behöva känna sig kränkt och rädd på nätet. Ingen ska behöva må dåligt av elaka kommentarer och det ska aldrig mer behöva gå så långt för någon att de vill ta självmord - det som hände för några månader sedan. Jag är med och jag vill dra mitt strå till stacken! Skicka nu vidare nätkärlek, på facebook, på bloggarna, på instagram och på alla andra sociala medier ni kan hitta. Skicka iväg den där kommentaren som gör någons dag och sprid glädje! 1, 2, 3 GO!
 
 
Kopiera bilden ovan och sprid vidare på era bloggar, det är inte enbart storbloggarna som kan göra skillnad. Nu måste alla hjälpa till och det är dags att få en förändring!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Så det okej att kopiera bilden? :)

Svar: Ja absolut, i detta fallet! :)
dailyhorses.blogg.se

2013-05-30 @ 15:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback