Godnatt

2013-05-20 @ 22:24:45 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Internet har varit segt ikväll också så har tillbringat kvällen med en foto-uppgift samt lite mattetal. Därav uppdateringen med andra ord. Kan ju dra lite kort om dagen nu i alla fall! :)
 
Först skola så klart, inget märkvärdigt med det. Efter skolan cyklade jag upp till ridskolan i ösregnet och hade träning för Tindra och Charlie. De skuttade lite hinder och skötte sig prima. Tycker det är otroligt roligt att ha träningar och dessutom nyttigt även för mig då jag hela tiden påminns om saker som även jag behöver förbättra i min ridning.
 
Regnet avtog sedan och jag cyklade mot Bull där Hanna hade varit snäll och fixat alla stallsysslor, tack bästa du! Så det som fanns kvar att göra var att rida så red ett dressyrpass i paddocken (ville inte ge mig ut i skogen ifall det skulle börja åska igen). Gick faktiskt riktigt bra, jag koncentrerade mig på att ha en stilla och stadig hand och på att han skulle hålla sina bogar och bakben på plats och efter ett tag in i passet blev han ganska mjuk. Jobbade mycket lösgörande skänkelvikningar och att rakrikta på långsidorna, varvat med volter. När jag travade av mot slutet blev han riktigt fin, hyffsat lång och låg och man kände verkligen att ryggen jobbade. Så roligt! :)
 
Det var min måndag, imorgon har jag sovmorgon i skolan men med en tidig tandläkartid - yippie...
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!!!
Har du hört något av hanna när hon ska börja blogga igen!!! Saknar henne!!! <3<3<3 :)

2013-05-21 @ 09:53:58
Postat av: Lotta

underbar skäck du har!!!

Svar: Visst är han, tack! :D
dailyhorses.blogg.se

2013-05-26 @ 08:52:19
URL: http://charlottesdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback