Gårdagens och dagens ridning

2013-05-25 @ 21:47:40 | Gemensamt • Allmänt | © DailyHorses 2013
Bull fredag:
Red ut igår och bestämde mig för att bara lägga fokus på att han skulle få livsglädje. Han har varit lite loj och seg det senaste, även ute i skogen så valde att rida ut och busa lite. Hoppade lite stockar eftersom han verkligen älskar det och jag måste säga att jag lyckades med mitt uppdrag - han blev taggad och levnadsglad till 100%!
 
Sune fredag:
Fick mitt hjärta på hopplektionen i fredags och han var så duktig. Gick inte något vidare på framridningen för han bara stretade emot och ville inte jobba i form men hoppningen gick prima ballerina. Jag känner liksom sekunden innan han tvekar att han kommer göra det och då är det bara att lägga till lite extra ben så skutta han över finfint. Hoppade lite studs och trekombination och det gick utan problem!
 
Bull lördag:
Trimmade lite på banan med gramanen och det gick faktiskt rätt bra. Det märktes att gårdagens uteritt hade hjälpt för han hade bättre framåtbjudning idag och jobbade på bra. Fina skänkelvikningar gjorde han också och ett par helt okej galoppombyten även om det verkligen inte är vår starka sida. Släppte inte riktigt i galoppen men den var finare än vanligt på grund av gramanen. Släppte på den på slutet i traven och då behöll han formen bra. Ganska nöjd med passet och lite mer taggad för morgondagens tävling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback