Dressyrpass - Sune 17/5

2013-05-18 @ 13:46:00 | Rebecka • Filmer | © DailyHorses 2013
Hade som sagt min älskade Sune på markarbetes lektionen igår och han var så himla fin redan från början. Jag trodde han skulle vara stel och stum i handen men han tog ganska snabbt ett mjukt stöd och formade sig lätt runt mina skänklar. Första övningen i trav kunde jag i princip bara sitta och glassa runt, han gick i en stadig form och gjorde allt jag bad honom om. Han var verkligen så villig att arbeta!
 
Han blev svettig och trött rätt snabbt då det var varmt och då blev han lite tung i handen när vi jobbade lite skänkelvikningar och så strax innan vi skulle galoppera. Fick istället sitta upp bättre då och försöka få honom upp bättre på bakbenen men han var riktigt fin då också. I galoppen ville han inte riktigt ta galoppskänkel och släppa efter men efter några fattningar och lite lösgörande släppte han ganska fint där med, superponnyn! Sedan var han lätt och fin i handen igen när jag skulle trava av. Hjärtat! ♥
 
Här är en liten kort film från traven i början av passet. Bästa Tindra filmade!
 

Kommentarer
Postat av: Lovis Green

Du såg ut att ha en riktigt fin sits! :) Du gör möjligtvis inte gratis bloggdesigner? Hör av dig!

Svar: Tack! :)Jag gör tyvärr inte gratis men det finns en bildlänk i menyn där du kan klicka dig in och läsa om du är intresserad av att köpa en!
dailyhorses.blogg.se

2013-05-18 @ 15:54:00
URL: http://lgridsport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback