Min dag

2013-01-25 @ 19:48:26 | Hanna • Vardag | © DailyHorses 2013
Fullt upp från morgon till kväll, precis som vanligt, inte en lugn stund trots att man är ledig :P
 
Började dagen med att åka till charlies rean. Hittade faktiskt lite som gärna hade fått följa med hem men en hjälm blev det iallafall och ett par nya ridskor! Det som var mest välbehövligt helt enkelt. Vi käkade även lite, jag Frida och Becka innan vi åkte hemmåt för en mysig eftermiddag i soffan. Nej riktigt så blev det väl inte..
 
Är ännu krassligare idag och tappar rösten från och till och eftersom träningskursen börjar imorgon så vill jag vara piggare tills dess så att jag kan vara med hela helgen! Som tur var så var bästa Frida med i stallet idag så hon fick rida Flechen idag medans jag tog en tur på Whitan. Båda var mer eller mindre vilda idag. Whitan stack med mig några gånger, världens fart, trodde hon skulle snubbla och bryta sina gamla ben :P Men det gick fint. Flechen däremot var stel som en pinne och ville verkligen inte trots att Frida försökte så gott hon bara kunde. Till slut hoppade jag upp en stund för att känna på honom och han var verkligen stel och sty. Jobbade på en stund i trav och galopp och mot slutet släppte han igenom lite bättre iallafall så då nöjde jag mig för dagen.
Hoppas bara dagens arbet idag ger resultat inför imorgon ;)
 
Var iväg och hämtade transporten som vi ska ha imorgon också så vi slipper det då. Nu ska jag bädda ner mig, knappra alvedon, dricka te och bli frisk!!
 
Ha en bra kväll allihopa så hörs vi imon om jag lever då ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Otroligt fin blogg!:)

2013-01-26 @ 10:00:35
URL: http://www.narkeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback