Första skoldagen

2013-01-08 @ 15:52:36 | Hanna • Vardag | © DailyHorses 2013
Jahapp då var första skoldagen på sista teminen i skolan avklarad och det känns.. blä!
Haha ja men det är faktiskt så jag känner, jag har ingen ork eller lust alls till att sätta mig i en skolbänk och skriva långa tråkiga uppgifter om träd eller liknande skit som vi gjorde i slutet av förra terminen, helt meningslöst! Jag kan sätta hela mitt liv på att jag aldrig någonsin kommer ha minst lilla användning för all skit dom proppar in i huvudet på mig under dessa kurser.. Jag är hur taggad som helst på att komma ut i arbetslivet och jobba häcken av mig!
 
Många tycker att det är väldigt tufft och krävande att jobba i stall och självklart det är det. I ett visst läge kommer det att ta emot att gå upp på morgonen och ställa sig och mocka dom där satans boxarna. Men jag har valt vad jag vet att jag vill jobba med. Och jag vet att hästarna alltid kommer att vara någonting jag brinner för och vill till 110%. Så allt slit kommer att vara värt det, utan tvekan. För jag tycker att det är så otroligt roligt!
 
Helst hade jag bara slutat skolan nu för att kunna börja jobba och göra det jag vekrligen älskar om dagarna istället för att sitta instängd bakom en skolbänk med rapporter hit och inlämningar dit. Jag är så himla trött på skiten, och då går jag ändå på en soft linje med mycket utrymme för mitt intresse. Jag förstår verkligen inte hur vissa orkar plugga natur eller ekonomi, var sjutton hämtar ni inspirationen? Jag hade behövt låna lite..
 
Men jag ska verkligen försöka den här sista terminen, det är bara den kvar sedan slipper jag det, alltihopa! Och om jag tänker efter så borde det inte vara så himla svårt, det är mycket roligt denna terminen med utomlandspraktiken på Irland, hästskötarexamen och studenten med allt vad det innebär! Jag ska se till att göra detta till den bästa terminen nånsin och spendera all min fritid med underbara vänner och hästar!
 
Allting går om man bara vill det tillräcklig mycket.
 
Ändå soft att få göra det här på skoltid, för det är detta jag drömmer om och älskar! ♥
 

Kommentarer
Postat av: josefine

usch för skola :( haha!

sv- jaa du får öva! för det är faktiskt inte så svårt.. :) kram!

2013-01-08 @ 17:56:45
URL: http://jgreen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback