Dagens hoppning

2013-01-12 @ 12:30:49 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Hade Daira igen idag och är mycket mer nöjd än förra gången. Framridningen gick väldigt mycket bättre då hon sökte sig mot bettet och längde lite på steget bara jag jobbade på bra med skänkeln. Sedan är hon väldigt stel i sidorna men det är trevligare att jobba med när hon är såhär samarbetsvillig. Galoppen var lite si och så med då hon stretade emot och med skuttade runt med sin spända galopp, hade svårt att få till en rund och fin galopp helt enkelt.
 
Hoppningen gick hejbaberiba rakt igenom, haha. Kände redan på framhoppningen att hon var pigg och jag fick verkligen sitta emot med magen redan då. När det sedan var dags för "banhoppning" blev hon överlycklig och skuttade runt i små bocksprång och jag vet inte vad hon höll på med. Men jag höll mig kvar och fick jobba med sitsen och då gick hoppningen fint. Hon studsade runt lite mellan hindren men fick lägga en volt här och var för att hon skulle lugna ner sig. Det är så himla kul när hon tycker det är så roligt och jag skrattade för mig själv i varenda bockning hon gjorde, sötnosen! :)
 
Nöjd och glad efter dagens hoppning även om vi inte hade några höjder denna gången heller. Känns sådär att hoppa LD för b-ponny när man rider storhäst men förhoppningsvis blir det bättre. Daira tyckte ju det var väldigt kul ändå... ;)
 
Supergammal bild på när Hanna rider Daira. Hade önskat att jag fick film på dagens galna runda, det hade varit så roligt att se på!

Kommentarer
Postat av: Alma

Sv: Tack! Er blogg är suuperfin! :)

2013-01-12 @ 12:45:14
URL: http://www.sundqvistalma.blogg.se
Postat av: Elin

Hon var nästan lite lik Bull, haha!;)

2013-01-12 @ 14:49:52
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback