Bonte Peter, 12 år

2013-01-01 @ 14:53:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Bull har inte något speciellt datum som födelsedag utan det står bara 01/01/01 i passet. Så nu räknas han som 12-åring - min lilla ponny! Lite lagom ålder om jag får säga det själv, inte för ung och outbildad och inte för gammal för att kunna rida fullt ut. Han kommer nog vara tiptop i många år till! :)
 
När han var 5 flyttade han till Sverige från Holland och bodde då på visingsö i någon vecka innan han flyttade till samma stall som han bor i nu. Ett halvår där ungefär och sedan till nästa ägare som hade honom i 5 år och nu är han hos mig och har varit i nästan ett år snart. Det är lite sjukt att han har stått i detta stallet förut för många år sedan och att han till och med verkade känna igen sig när jag flyttade honom hit. Roligt också att ägaren som hade honom ett halvår kommer hit ibland (hon känner de som bor och har stallet) och kan se honom. Ska bli roligt att prata med henne någongång, om hur han var då! Där kanske man kan få lite tips!
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Så fin han är! :D

2013-01-01 @ 16:19:39
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Postat av: Sofia :)

Så fin! Vilket stall står han i? (:

2013-01-02 @ 11:39:26
URL: http://sagoponnisar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback