Barbacka 24/01/13

2013-01-24 @ 20:38:02 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Slängde på ett termotäcke och gav mig ut i sommarhagen och red barbacka idag. Försökte mig på att trimma lite men kan erkänna att det gick halvbra. Stel och spänd ponny som gick och kollade på allt annat för det mesta vilket resulterar i en väääldigt studsig trav när man rider barbacka på Bull, haha. Dessutom har han ingen vidare skön rygg att sitta på... ;) Jag måste verkligen arbeta upp min balans och mina magmuskler, för idag fick jag kramp i magen efter bara några minuter i trav. Dessutom blir det lite obalanserat så när skjuter ut bogar och bakben hit och dit så har jag inte så lätt för att sätta de på plats igen. Träning träning!
 
Imorgon blir det lite seriösare trim med sadel då jag vill att han ska vara lösgjord och fin inför helgens kurs, precis som Hanna sa. På lördagen blir det markarbete och bommar på kursen så det känns skönt att kunna få hjälp med dressyren där, det behövs verkligen. Snart måste jag ta tag i att börja träna för Veronica med, svårt att hitta tid till det bara. Vill gärna komma igång med alla träningar nu, ska bli så roligt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback