Svar från Rebecka - del 2

2013-08-11 @ 12:21:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Om du hade hästen/ponnyn att hoppa sm, skulle du som ryttare klara det?
Om jag bara hade fått hästen serverad och blivit inslängd på en SM-bana, nej. Däremot om jag själv tränat och tävlat med hästen länge, haft rätt tränare och byggt upp det självförtroendet så är det mycket möjligt.

Vad för "häst" pryl står högst upp på önskelistan just nu?
Känner inte att jag behöver någonting speciellt nu, jag har det jag behöver men självklart hade ett par nya stövlar eller ett nytt tävlingsset till Bull inte suttit fel!

Använder du smink varje dag? Iså fall, när började du med det?
I skolan ja, men nu på sommarlovet blir det mycket sällan. Började med det i sjuan kanske.

Bästa kompis?
Oj, jag kan inte välja en person här. Det finns många personer som betyder väldigt mycket för mig och jag vill inte bara välja en helt enkelt. Men Linda, Hanna, Frida, Antonia, Elvira, Paulina osv osv osv. Känns skönt att jag har så många nära vänner! :)

Vad är ditt mål med ridningen egentligen?
Jag vet inte riktigt. Jag tror inte jag har en framtid inom ridsporten och därför har jag inget stort mål utan jag vill ha kul, ut och tävla på Bull och sätta upp små mål istället!

Vad fick dig att börja rida?
Mina syskon red och jag tillbringade därför mycket tid i stallet som liten. Sen tjatade jag och tjatade och tjatade lite till och när jag var sju fick jag börja rida!

Varför valde du ridskolan JFK?
Mina syskon red där förr och den var nära.
 
Skrållan vs Kuhs?
Kuhs.

Bull eller Sune?
Går inte. Båda betyder världen för mig! ♥

Varför köpte du inte Sune eller Kuhs?
Den frågan har jag ställt mig själv mängder med gånger. Jag funderade på det men blev tvingad att provrida några andra innan jag bestämde mig. Om jag inte blivit tvingad till det hade jag förmodligen haft en lurvig liten ponny vid namn Sune hemma istället!

Bästa tävlingen med Bull?
Grankärr första maj tror jag... Den rundan är jag nöjd med trots nedslaget!
 

Ska du tävla ridskoleponnysarna i höst?
Det vet jag inte ännu, återkommer om det blir så.

Saknar du tiden när du Hanna och de andra i erat "gäng" åkte och tävlade?
Om jag gör! Vi hade det så kul, det var tider det! :)
 
Skulle du vilja rida Skrållan någon gång igen?
Nej, jag är för stor och hon är gammal!
 
Vad är läsar-rekordet på er blogg?
Hanna svarade ju på detta och jag minns inte heller faktiskt.. Men över 1000 någonting.

Har du haft blogg innan dailyhorses?
Ingen seriös.

Ca, hur många läste har ni per dag?
Nu är det rätt uselt på 60-70/dag men det får vi ta när vi inte bloggar som vi brukade!
 
Varför hoppning och inte dressyr?
Det är väl vad man fastnar för... Jag vill ha fart och fläkt och spänning, känna sprången och känslan. Hoppning är bara så mycket bättre!

Har du tänkt att starta i någon dressyr tävling framöver?
Ja, på Bull ska det bli någon när vi kommit in i träningen ordentligt och jag känner mig redo!

Red du på någon annan ridskola före JFK?
Nej.

Vilken ridlärare ska du ha i höst?
Veronica såklart!
 

Kommentarer
Postat av: Friskey

sv: Ja men verkligen! :)

Att ha kul tillsammans med sin häst tycker jag låter som ett bra mål! :)

2013-08-11 @ 13:31:52
URL: http://friskey.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback