Svar från Hanna

2013-08-07 @ 10:31:04 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Här kommer alla svaren på era frågor!
 
När började ni tävla lokalt? Hur gammal?
Jag har faktiskt väldigt dålig koll på hur gammal jag var men det är så en hel del år sen nu så jag antar att jag kanske var 14?

De högsta ni har hoppat med ponny?
115 cm på Bull faktiskt

De högsta ni har hoppat med häst?
140 cm

Saknar du ponny tiden?
Jag saknar inte ponny tiden i sig, jag är mer än nöjd med att rida storhäst då jag haft så otroligt fina hästar omkring mig under min storhäst tid. Men jag saknar allting som var runtomkring ponnytiden. Framförallt saknar jag att få sitta på Sanni och Boys ryggar och känna den otroliga samhörigheten som vi hade ihop. Jag saknar alla ponnytävlingar och vännerna omking men framförallt så saknar jag ponnysarna som gjorde min ponnytid till det den var!

Vilka annan/andra sport/sporter gillar ni utöver ridningen?
Handboll helt klart! Kan fortfarande vissa dagar känna hur skönt och roligt det hade varit att få gå ut på handbollsplnen och verkligen ge järnet!

Favorit B ponnyn?
Jag diggar Matilda Sparrenhöks ponny Bellman, han är så sjukt cool! Men på något sätt kommer min favorit b ponny vara det lilla envisa russet som lärde mig rida. Lillewille!

Värsta avramlingen?
Jag har inte ramlat av och slått mig riktigt ordentligt någon gång faktiskt. Visst har jag flugit av ute i skogen på en bockande Sanni och brutit lillfingret och sådanna småsaker men jag har aldrig slått mig riktigt ordentligt eller haft nån otäck omkullridning. Jag antar att min värsta avramlig är när jag skulle debutera med Flechen och han hoppade mig så sjukt ur sadeln att jag inte hade en suck och landade rätt illa, då var jag blåslagen i några veckor ;)

Vilken tävling är du mest nöjd med?
Svår fråga, jag har nog en tävling per häst faktist. Min debut på Bonny i 110cm där vi knep en placering. Sanni att hon hoppade hela banan i Svarttorp trots att hon helst ville fly men hon gjorde det för att jag bad henne. Med Boy min andra placering i LC i svarttorp tror jag. Och med Flechen kan jag faktiskt inte hålla mig till bara en, Alla mina starter med honom var otroliga och jag är lika nöjd med allihopa för det var verkligen han och jag som jobbade ihop för någonting och vi blev mer och mer samspelta för varje gång♥

Dyraste "häst-saken"?
Ingen aning, mina ridstövlar kanske?

Va är de dyraste ni har köpt?
Mat igår för alldeles för mkt pengar! Det är jobbigt att bo utan mamma och pappa!

Favorit märke?
Animo

HV polo vs spooks?
Svårt, men jag diggar verkligen några av Spooks grejer så får väl säga det!

De bästa som har hänt dig?
Att jag fick chansen att ta hand om världens bästa och mest underbara häst i hela universum och ha honom som min egen, Flechen.

Varför hoppning och inte dressyr?
Varför tävla i framridning? ;)

Vill du hoppa sm?
Klart jag vill göra det nångång i mitt liv!

Red ni på någon annan ridskola före JFK?
Nej.

Vad saknar du mest med tiden uppe på JFK?
Hästarna, helt klart!
 
Vem är din favvo häst hos emma och varför?
Den är klurig jag gillar väldigt många hästar här. Men absoluta favriten är nog ändå Emmas egna häst Brooklyn bara för att han är sp himla snäll och charmig!

Är det bara du som jobbar där?
Vi är två hästskötare, en stallarbetare och en beridare som kommer och hjälper till då och då.
 
Vad är läsar-rekordet på eran blogg?
Väldigt bra fråga det är inget jag har i huvudet men vi har haft en bit över 1000 läsare några dagar.

Har du haft blogg innan dailyhorses?
Nej.

Ca, hur många läste har ni per dag?
Just nu när ingen av oss bloggar speciellt mycket alls ligger det på ca 60-70 läsare om dagen.
 
Hanna, har du tävlar B ponny någon gång?
Bara en minitävling som klubben anordnade när jag var liten. Annars gick jag direkt upp på c och d ponny.

Om du hade hästen/ponnyn att hoppa sm, skulle ni som ryttare klara de?
Med rätt träning och en bra tränare skulle jag säkert kunna det.

Vad för "häst" pryl står högst upp på hängsle listan just nu?
Hängslelistan? vad sjutton är det? :P

Använder ni smink varje dag?
I ett stall? ;) nej jag går upp fem minuter innan jag börjar jobba så det hinns inte med och är helt onödigt ;)

Bästa kompis?
Frida, vi pratar nästan varje dag trots att jag nu bor långt bort ♥

Vad är erat mål med ridningen egentligen?
Att bli bättre ;) och självklart ha kul!

Vad fick er att börja rida?
Jag har alltid älskat djur och hästar verkade kul. En dag bestämde jag mig bara och så blev det.

Varför valden ni ridskola JFK?
För att den låg närmst.

Sanni vs Boy?
Omöjlig fråga. Jag älskar dom båda av hela mitt hjärta.

Vad rider du helst, i skogen eller på banan?
Jag älskar att rida i skogen, att busa omkring och bara ha roligt. Men att rida på banan för tränare är också väldigt kul så jag kan faktiskt inte välja.

Barbacka eller med sadel?
Beror på hästen. Flechen red jag vädigt mkt barbacka på, det va lix vi. Andra hästar har jagoftast sadel på.

Hoppa barbacka eller hoppa med sadel?
Med sadel, så mycket lättare :P

Högsta du har hoppar med Boy?
110 cm tror jag

Och högsta du har hoppat med sanni?
1 m, det var vekrligen en maxgräns för henne men hon lyckades! ♥

Vilken klass är den högsta du har tävlat (hoppning)?
115 cm

Har du haft något seriöst förhållande? ;)
Nepp.
 
Varför tog Erica hem bonny?
Hon var ofräsch och behövde åka hem på lite vila!

Ska du köpa en storhäst?
Det har jag inga planer på i dagsläget.

Saknar du boy o sanni?
Mer än vad som går att beskriva med ord..

Vad är de bästa med ditt jobb?
Att jag får jobba med det jag älskar och lär mig massor!

Hur ser en typisk dag ut på jobbet? Vad gör du och vad är framtidsplanerna i det stora hela?
Kan skriva ett inlägg om det senare! :)

Vad är ditt bästa minne med Flechen?
Det går inte att säga bara ett, Alla mina minnen med honom är helt underbara. Det fanns inte en stund i hans sällskap som jag inte var överlycklig bara att få vara vid hans sida.

Tror du att du kommer köpa din egen häst inom en framtid? Isåfall beskriv lite vad du söker hos den
Just nu kommer jag inte att köpa häst. Men någon gång i framtiden är det klart att jag ska ha en egen häst igen, bara inte just nu.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag skulle tro att det ska stå önskelistan och inte hängslelistan :p

2013-08-07 @ 11:02:21
Postat av: Anonym

Har inte du hoppat 130 cm med boy nångång på en visning? Har bara för mig att du skrivit om det här innan

2013-08-07 @ 21:09:49
Postat av: Hanna

Nä det var 1,10 hon hoppade då!! :) *bloggstalker* haha

2013-08-07 @ 21:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback