Dagens ridning x2

2013-08-16 @ 22:25:00 | Gemensamt • Allmänt | © DailyHorses 2013
Bull fick gå på banan med gramanen. Jobbade mycket med galoppen då jag kände från början att jag fick ihop den väldigt bra idag på grund av gramanen. Galoppen kändes bäst idag, jag fick fram honom till en rund galopp utan att han fick springa iväg medan han inte riktigt tog stöd på bettet i traven. Fick till några fina byten i båda varven vilket jag är nöjd över, det är verkligen någonting vi behöver träna mer på! Även övergångarna satt bättre idag, också mellan skritt och galopp. Visst, det är lite fusk med gramanen men jag behövde bara använda den en stund och sedan kunde jag lätta på den och han lyssnade lika bra ändå! Helt okej nöjd med passet, hade velat ha honom lite mer avslappnad men man kan inte få allt!
 
Idag hoppade vi studs i hoppspecialen och jag hade Kuhs. Framridningen gick helt okej men han stretade lite i vänster både i trav och galopp, ville inte riktigt ta den galoppskänkeln eller ställa sig till vänster. Det får man ta dock när de inte blir ordentligt genomridna speciellt ofta. Själva hoppningen gick super och det kändes som om jag kom in i hur jag skulle rida honom igen rätt snabbt. Sedan är studs inte det mest komplicerade precis då Kuhs sköter allt själv. När jag travade av sedan var han så mycket finare än i början. Då slappnade han av bättre och spände inte bara upp halsen, även om jag egentligen vill ha mer bakbensaktivitet. Jaja, han är ju faktiskt ridskoleponny och utefter det är jag supernöjd. Min pärla! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback