Zlatan, 70 cm

2012-09-16 @ 20:46:21 | Rebecka • Tävling | © DailyHorses 2013
Hoppade alltså Zlatan idag på klubbhoppningen, en tuff c-ponny på ridskolan. Hoppade enbart 70 cm dels eftersom han gick två rundor innan (på 50 cm) och dels för att vi bara skulle ha det som en träningsrunda för att han ska skärpa sig lite. Tidigare har han varit jobbit på klubbhoppningarna med barnen, rusat mot utgången och stuckigt förbi hinder men idag skötte han sig hyffsat även med barnen som hoppade 50. Gick in med inställningen att ha en bra runda där han skulle lyssna, få med sig bogarna och få en bra runda helt enkelt.
 
Rundan kändes helt okej, kom lite nära på några hinder och han var lite loj och långsam. Men överlag är jag nöjd och han skötte sig prima och var ärlig på hinder. Hoppade rundan som en LD (blir 70 cm för c-ponny) med omhoppning och vi nollade både grund och omhoppning i samma tempo med samma svängar. Det var bara två i min kategori så egentligen vi slagits ihop med d-ponnyerna men speakern hade inte riktigt koll på det och eftersom jag hade bättre tid än det andra ekipaget så fick jag med mig en gulblå rosett hem. Jaja, Zlatan var ju värd den så duktig som han var idag! :)
 
Bild tagen av Rebecka Isgren, från idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback