Tävlingsresultat

2012-09-23 @ 18:37:50 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Var alltså och tävlade i Svarttorp idag (därav den kassa uppdateringen, det var tydligen "ingen service" där ute på landet, hehe), LD som förklass och LC som lagklass i div 2.
 
LD
Framridningen kändes superbra. Han var mjuk och fin och släppte efter i alla gångarter och var avslappnad. Taggade till lite lagom på framhoppningen och kände att jag hade alla förutsättningar när jag gick in på banan. Rundan kändes bra. La honom riktigt fel någon gång och han räddade mig men på 80 cm, som förövrigt känns töntigt lågt numera, spelar det inte precis någon stor roll. Blev felfri och fick en clear round rosett, som jag glömde där. Smarthuvud.. ;)
 
LC
Kändes bra på framhoppningen här med, fick ett bra språng på varje även om han inte kändes helt taggad och då började jag tänka alldeles för mycket. Inne på banan kom jag i undertempo på första och det blev en krasch in i  hindret innan vi kom igen och hoppade. Fick ett stopp på tvåan med innan jag hann rensa tankarna och bara köra på. Det gick i 110 km/h sedan eftersom jag inte kunde hitta något lagom mellanläge, så det fick bli fart eftersom han försökte stanna. Nu tror jag i alla fall att jag vet hur jag ska rida men det jobbiga är att det inte riktigt går att träna på det eftersom han inte är alls likadan på träning. Vi taggar nästa tävling, då ska vi skärpa till oss ordentligt båda två!
 
Ni får film alldeles strax men bara på 80 klassen eftersom min mobil inte ville samarbeta och gjorde hela andra klassens film suddig. Om det var någon som var där och fotade så får ni väldigt gärna skicka bilderna till [email protected]. :)
 
Senast vi tävlade i Svarttorp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback