Stampe

2012-09-07 @ 21:35:46 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Idag var det alltså dags för hoppning på ridskolan och jag fick d-ponnyn Stampe som jag hoppade stockarna med för två veckor sedan. Idag var han inte så på hugget som han är när man hoppar stockarna och jag fick driva och jobba med benen i varenda steg. Han släppte iallafall efter i form ibland i alla gångarter (lite värre i galoppen men på slutet mjuknade han) och vi var båda ganska trötta redan innan vi hade börjat hoppa.
 
Hoppningen gick helt okej. Han gick av långt ifrån några gånger eftersom jag inte riktigt kunde reglera avståndet då han inte lyssnade framåt för skänkeln. När vi hoppade bana på slutet som låg på ca. 80 cm kanske tyckte jag ändå det gick bra. Vi fick kämpa på bra båda två men är nöjd med dagens hoppning!
 

Stampe-dampe! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback