Markarbete på Kuhs

2012-09-16 @ 10:36:00 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
I fredags var det markarbete som stod på schemat för ridlektionen på ridskolan och jag fick min egna pärla Kuhs. Han var fin och ovanligt mjuk i sidorna faktiskt även om han tryckte in vänsterbogen endel, där han brukar vara stel. Vi jobbade endel med skänkelvikningar och andra sidförande hjälper och jag flyttade honom bara litegrann i båda varven eftersom vi inte ska belasta hans bakknä (där han var skadad) för mycket. I galoppen ville han inte riktigt slappna av utan körde upp huvudet och stressade, men när jag väl fick honom lugn och avslappnad tycker jag han blev fin där också. Dock var jag tvungen att kämpa mig blå i ansiktet för att han verkligen skulle hålla igång och galoppera i en fin form.
 
Är väldigt nöjd med passet även om jag hade velat ha lite mer energi i honom. Kände i alla fall att jag fick ut mycket av det och att Kuhs kämpade på bra. Min älsketoffs! :)
 
Pärlan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback