Klubbhoppning - Sanni

2012-09-16 @ 19:08:28 | Hanna • Tävling | © DailyHorses 2013
Som jag skrev i förra inlägget så var det ju klubbhoppning idag. Sanni fick vara med och vi trallade runt lite mjuk och fint på 70 cm clear round och 80cm med omhoppning. Hon har tidigare varit väldigt loj och off i hoppnignen. Inte bjudit så bra på hider och stått emot en hel del.
Men idag var hon äntligen sitt vanliga glada jag igen, utan bocksprången som tur är ;)
Hon taggade på hinder, bjöd till och ville verkligen göra sitta bästa i alla situationer! Riktigt fin känsla redan i 70cm även om vi hade lite fel galopp och hon inte var riktigt 100 med mig i svängarna.
 
Till 80 rundan rättade vi dock till detta lite, red dock lite i fel galopp i någon sväng men tyckte det var bättre än att bryta av och fatta ny galopp då hon lätt tappar bjudningen då. Nu fick jag med mig ytter mycket bättre och hon kändes verkligen super bra! Satsade dock ingenting utan red en skolrunda, lite snävare svängar i omhoppnignen för att testa om hon var hem mig runt och det var hon verkligen, så himla duktig!
 
Det kanske inte va världens snyggaste rundor men vi hade en väldigt bra känsla och vi hade framför allt himla kul ihop! Det blev en nolla i 70cm och en dubbel nolla i 80! Underbara skruttponnyn ♥
 
 
Foto: Rebecka Isgren
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback