Fråga om skolan

2012-09-19 @ 10:41:00 | Rebecka • Åsikter | © DailyHorses 2013
Kommentar: Vilka gymnasium går ni på? Linje? Rekommenderar ni att gå den? :)
 
Svar: Jag går på ett gymnasium som heter Per Brahegymnasiet i Jönköping och själv tycker jag det är en helt okej skola. Jag gillar dock det mer nytänkande med privatskolor (jag gick på engelska skolan i 8an och 9an och älskade den skolan) och detta är en lite tråkig kommunal skola i jämförelse. Programmet jag läser är Natur/Samhäll eftersom jag inte kunde bestämma mig. Det var lite så faktiskt, jag ville ha lite av varje och det fick jag på denna linjen helt klart. Men med lite av varje betyder det också det mesta och jag har ett schema fullproppat med lektioner.
 
Det är ett tufft program, det är natur över huvud taget, men är man engagerad och bra på att planera så tycker jag det är värt att gå det. Medan andra program har klassdagar och "insparkar" så sätter vi igång med plugg, plugg, plugg från start vilket kan vara bra om man ser det långsiktigt men jobbigt när man sitter i den situationen. Om man är motiverad till skolan och känner att man klarar av det strikta schema med allt för lite fritid så tycker jag det är värt att gå natur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback