Envishet och vilja

2012-09-24 @ 14:23:00 | Hanna • Åsikter | © DailyHorses 2013
Det är två av de största faktorerna jag tror på om man vill komma någon vart, i vad man än håller på med. Har man inte viljan att verkligen lyckas tror jag inte heller att man kommer att komma speciellt långt. Viljan är faktiskt en väldigt stark sida hos individen som många ofta glömmer bort eller underskattar. För mig är viljan otroligt viktig, är det någonting jag verkligen vill göra vet jag att med rätt hjälp och kunskap kan jag ta mig dit, om jag aldrig ger upp och kämpar så hårt jag bara kan så kan man med viljekraften ta sig grymt långt!
 
Jag som person är grymt envis av mig. Många ser detta som någonting negatvit då jag aldrig någonsin ger mig när jag väl har en idé eller något jag verkligen vill göra. Men jag ser detta som en väldigt positiv egenskap hos mig själv. Jag vet att om jag har viljan att verkligen göra det så är jag envis nog att inte sluta kämpa innan jag har nått mina mål!
 
Jag tror att detta är någonting väldigt många ryttare glömmer bort, jag menar alla har vi mål inom vår ridnign eller hur? Om det är att nolla den där perfekta L:An eller få den där gymma känslan på tränignen. Men som svenskar så håller vi ofta målen inom oss och vågar aldrig satsa till 110% då vi är rädda att misslyckas. Men vet ni vad? Jag tror att om alla bara vore tillräckligt envisa och hade tillräckligt mycket vilja, hade alla nått om inte hela vägen så en riktigt bra bit!
 
Ta för er där ute, visa vad ni går för! Var itne rädda att sätta upp mål att verkligen sikta emot för att sedan ge allt ni har för att nå dit! Våga visa er vilja och vara envis, det tror iallafall jag att ni kommer att komma väldigt långt på!
 
Utan en enorm vilja, tålamod och envishet hade jag aldrig i hela mitt liv fått till ett sådant här språng med Sanni, dom som såg henne hoppa i början vet att det inte var vakert och så fort hon inte fick som hon ville så bockade hon av raseri och det var endast för att få av ryttaren...
Men viljan och envisheten har tagit oss hela vägen hit, och det är jag otroligt stolt över ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback