Dressyrträningen igår

2012-09-28 @ 13:39:09 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Blir ju alltid sent på torsdagar eftersom jag tränar för Veronica efter att ridskolan slutat så hinner aldrig blogga efter. I alla fall så gick det helt okej, han var ganska fin och avslappnad i alla gångarter, hyffsat även i galoppen, men vid övergångarna spände han sig och tappade formen. Vi kämpade på med det och övade mycket byte av varv och övergångar. Mot slutet sökte han sig fint framåt neråt i traven och jag kunde efter några försök få honom att stanna helt okej i formen i avbrottet.
 
Sadeln kändes sådär bra faktiskt. Känner likadant som jag gjorde i början, att jag hamnar i bakvikt på bakvalvet och att den behöver höjas upp ännu mer bak även om han redan stoppat i mer där. Ska ringa honom så han kan fixa det då han ska komma tillbaka om några veckor. Tillslut kommer Bull få ont i ryggen igen om jag sitter och trycker för långt bak på ryggen, samma problem som vi hade tidigare utan padden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback