Bull

2012-09-22 @ 16:04:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Trots att jag inte var världens piggaste igår efter hoppningen så gick träningen superduperbra. Han var finfin, var lugn och avslappnad och lyssnade bra. Han tog till och med en förhållning och de gånger han gjort det går nästan att räkna på en hand, haha! Nej men nästintill! Red med sporrar igår, premiär på honom, och tror det hjälpte väldigt mycket då han inte riktigt tar skänkeln alltid annars. Galoppen var halvbra som vanligt, släppte inte igenom ryggen... Som vanligt. Men skritten och traven var han superfin i! Bästa ponnyn! :')
 
Kände dock att min sits var rätt usel igår. Det brukar vara så att när han är fin så sitter jag som en kråka (se bild under, haha) och om jag sträcker på mig och kommer ner ordentligt i sadeln så spänner han sig och drar upp huvudet. Vi får fortsätta kämpa på den biten, men det börjar se ljust ut igen efter svackan vi haft!
 
Exempel på när jag "sitter som en kråka" men Bull är fin!

Kommentarer
Postat av: Stina A

Hur framåtlutat är du egentligen? :p ingen lodrät linje här inte

2012-09-22 @ 23:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback