Bra dag

2012-09-20 @ 23:13:39 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Trots att beskedet för Sune inte var speciellt positivt så vägde ändå träningen med Bull över och gjorde dagen väldigt mycket bättre. Jag började rida för att se hur han var, om han var jobbig och jag inte kunde lösa det så skulle Veronica få sitta upp istället men om han var fin så fick jag rida och lära mig hur jag ska bära mig åt.
 
Idag var han fin, kändes riktigt bra och stundtals fick jag ihop honom fint. Det är en balansgång det där, att vara lagom mjuk med lagom stöd i handen och sitta emot med magen, driva lagom mycket och bromsa utan att bli stel i handen. Ibland fick jag ihop det och då fick jag en bra känsla men ibland blir det lite för mycket för min lilla hjärna och då stämmer inte allt. Överlag är jag jättenöjd, han var fin och gav ett fint stöd, blev lite springig på slutet men han har inte riktigt styrkan eller konditionen att gå ett helt dressyrpass än så det är sådant vi tränar upp. Imorgon fortsätter vi på dagens jobb och hoppas på att han kan släppa efter ännu bättre redan från början! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback