Boy

2012-09-22 @ 11:26:00 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Fick alltså Boy igår på hoppningen och det är alltid roligt. Han är en riktig läromästare, lagom svår att rida vilken nivå man än ligger på och även om man måste kämpa så reder han ut situationer om man själv gör fel. Framridningen igår gick lite sisådär. Han lättade väldans i munnen i skritten och jag fick inte riktigt under bakbenen på honom utan han gick mest och fuskade. Traven gick bättre när jag väl fick fram honom och galoppen blev också sådär halvbra eftersom han blir lite framtung då jag inte orkar få honom på bakbenen.
 
Hoppningen är jag ganska nöjd med. Jag krånglade till det lite för honom ibland men han redde ut det fint. Det blir en helt annan ridning på honom än på till exempel Bull eftersom man här kan tänka mycket på sig själv och försöka finslipa allting vilket man lär sig supermycket på. I alla fall så hoppade vi fram lite lägre och sedan en liten bana på 80/90 eller någonting. Koncentrerade mig på att komma rätt till hindren och få upp huvudet på honom och han skötte sig prima. Var en riktigt rolig träning! :)
 
Hanna och Boy!

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad jag är hoppsugen... Haha XD

2012-09-22 @ 12:31:06
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback