Svar

2012-10-25 @ 11:14:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vad är det bästa med Bonny & Fleche?
Deras inställning! Även om dom är väldigt olika som individer så har de samma gryma inställning till hoppningen. Båda tycker att det är extremt roligt och vill verkligen.

Hur är din drömhäst?
Lyhörd, stadig, känslig, modig, hoppglad, framåt, rätt inställning och ha en bra personlighet!
Självklart med massa kapacitet också ;)
 
Va kollar du på för tv program?
Grey´s Anathomy, Glee, Sons of anarcy. Massa grymma serier som inte går på tv just nu kollar jag också alltid på ;)

Gillar du pepparkakor?
Jadå men endast på jul.

Va önskar du dej i julklapp?
En GPA hjälm och en ny data. En Iphone 5 hade inte heller suttit helt fel ;)

Va har du för skostorlek?
38-39 :P

Va är de högsta du har hoppat?
Ca 140cm.

Hur många kontakter har du i din telefon lista?
135

Hur många fb kompisar har du?
553

Gillar du glögg?
Japp

Favorit land?
Landskapsmässigt var Egypten riktigt fint!
Under ytan fanns paradiset!

Favorit ämne i skolan?
Idrott och hästämnena!

Hur visste du vilken skola du skulle börja på?
Jag ville gå någonting med hästar men som endå gav mig högskolebehörighet, sen var det bara att kolla vilka skolor som kunde erbjuda det och välja därefter. Hade jag valt idag hade det nog sätt annorlunda ut!

Vilken skola går du på?
Realgymnasiet

Vilka filmer har du sett nu de senaste dagarna när du varit sjuk?
OJ, ska jag skiva alla? Hahah

Alla HarryPotter filmer, alla Twilight filmer, Going the distance, Definitley maybe, min stora feta grekiska semester, My sisters Keeper, Santa Clause 1-3, The Holiday, the perfect christmas (julfeeling eller vad? haha) och säkerligen en hel massa fler som jag inte ens kommer ihåg att jag sett xD

Vilka länder har du varit i?
Sverige, norge, danmark, tyskland, egypten, spanien och grekland.

Kan inte du göra en videoblogg när du typ visar upp båt stall du är i?
Kanske det kanske :)

Hur ofta rider du Bonny?
Minst en gång i veckan men försöker hinna med fler gånger i veckan så ofta jag bara kan. Nu innan tävlingsdebuten ska jag försöka rida så mycket som möjligt :)

Har du tävlat henne någon gång än?
Inte ännu men debuten närmar sig med stormsteg! :D
 
 
Hur höga i mankhöjd är Flechen och Bonny?
Flechen är 163cm och Bonny skulle jag gissa är ca 165cm :)

Hur är dem att rida? Vingliga, studdsig galopp eller väldigt stabila typ?
Flechen är väldigt lat, på det sätt att han smiter undan från arbete mest hela tiden. Men när man väl kommer åt honom är han väldigt stadig och fin. Lyhörd och jätte trevlig. Inlägg om honom kommer!
Bonny är väldigt framåt och arbetsvillig. Väldigt stadig och trevlig på alla sätt och vis, gör du rätt gör hon rätt!
 
Vad är bäst och värst med Sunny?
Hennes personlighet är lätt det bästa med henne, hon är så extremt speciell och vi har fått en grym kontakt♥
Det värsta är hennes tendens till att hela glömma bort hur man lyfter på benen när hon hoppar ibland och på nästa hinder är hon klockren och hoppar jätte fint :P
 
Vad är bäst och värst med Boy?
Hur han tänder till och älskar att tävla är det bästa med honom!♥
Hans likgiltighet däremot, vissa dagar är det typ som att sitta på en häst som bara gör det du säger till honom men utan egen energi eller vilja. Som tur är så har jag hittat lite knep för att väcka honom till liv ;)
 
Vad är bäst och värst med Flechen?
Bästa är hans inställning och hoppglädje, sämsta är hans hjärnspöken som han har med jämna mellanrum ;)
 
Ditt roligaste hästminne?
Oj, jag har så sjukt många" Måste klura lite på denna ;)

Ditt bästa "hästtips"? Tex nåt bra man kan göra i stallet eller så.
Förstår inte riktigt vad du menar om jag ska vara ärlig...

Kan du förklara hur hästarna du rider är att rida?
Sanni är väldigt känslig och går som bäst om man endast rider för sits,vikthjälper och skänklar.
Boy är lite tom i handen men när man väl kommer åt baken på honom är han som en dröm
Bonny är underbar, gör du rätt gör hon rätt!
Flechen ska få ett alldeles eget inlägg för det hade blivit grymt långt att skriva här ;)
 
 
Bråkar du och becka?
Låt oss säga att man inte kan vara sams jämt och även jag har gränser när det faktiskt räcker!

Hur nära vänner är ni?
Beror på hur man ser det ;)

Varför tränar ni voltige igen?
Ännu en uppvisning och denna gången ska vi va bättre ;) Jag och frida är redan lika bra som sist efter en träning ;)
 
Vad har du och Bonny för mål ihop?
Vi ska tävla minst 120cm med bra resultat :)
 
Är det inte läskigt att hoppa höga hinder?
Nej inte så länge jag känner att hästen klarar av det. Men hoppas aldrig högt utan tränare på plats :)
 
Hur kommer det sig att du får rida så mycket hos Erica på fritiden?
Hade min praktik där och sedan han jag fastnat. När Erica behöver hjälp säger hon till och då kommer jag flygande och hjälper henne så mcyekt jag kan ;)
 
Hur kommer det sig att du ska tävla bonny?
Erica frågade om jag ville det. Bonny är en grym läromästare som egentligen var utlånad till en annan tjej men som lämnade tillbaka henne. Jag blev då tillfrågad och tackade ja direkt! Världens chans att få komma ut på tävlingsbanorna med en underbar häst. Många tusen tack till bästa Erica! :D
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hanna!!! Om du inte ska följa mer Erica på tävling i helgen kan du väl följa med mig? pretty please?

2012-10-25 @ 12:46:23
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback