Resultat Vetlanda 27/10

2012-10-28 @ 11:19:20 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
LD
Han kändes jättebra på framridning och framhoppning och jag hade en bra känsla in på banan. Han lyssnade bra och vi kom rätt på hinder och det flöt på bra även om han var lite fjantig och blev lite tittig. Kändes som en bra och lagom runda i första klassen, som det brukar i LD. Nollade och fick med mig ännu en clear round i LD hem, som om jag behövde det.. ;)
 
LC
På framridningen kändes han jättebra, precis som i LDn, men på framhoppningen var det som om det var någonting som störde honom. Han slog med svansen och kickade med bakbenen ibland. Jag kollade hovarna så det inte var någon sten och bad även en kolla om han markerade (även om det verkligen inte kändes så så ville jag vara på den säkra sidan) vilket han inte gjorde. Mina hjärnspöken satte igång igen och jag hade bara hunnit hoppa ett språng på räcket (och fått ett stopp) innan jag skulle in på banan och då hade jag lite smått panik. Jag lyckades dock stänga av alla tankar och bara rida på och det resulterade i en dubbelnolla och en fjärde-placering. Är glad att jag lyckades stänga av tankarna för det är det som brukar ställa till det för oss men nu gick det som på räls vilket vi också fick utdelning för! Vet dock inte vad det var som störde honom så, vi försökte kolla det när vi kommit ut från banan men han slutade inte förrän vi tagit av bakskydden och gått med honom en stund. Han betedde sig liksom som om det var en insekt, men jag tvivlar starkt på det i detta vädret i denna årstid. Konstigt.. :S
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Kul att det gick bra! :) Men konstigt att bull höll på lite..

2012-10-28 @ 11:45:16
URL: http://teamtc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback