Klubbisen

2012-10-28 @ 19:04:47 | Hanna • Tävling | © DailyHorses 2013
Asså shit vilket kaos de blev. Och shit vad dåligt jag red! Har nog aldrig ridit så dåligt som första rundan på Sanni helt ärligt. Usch och fy på mig!!
 
Dagen började iallafall med att vår gamla ridskoleponny Filur på 24 år fick värsta rycken och kastade av alla barnen. Första ryttaren slog sig rätt illa och nästa busade han bara omkring med så hon ville inte hoppa honom. Haha så himla söt är han. Men iallafall jag fick hoppa upp och skutta runt en bana på 50cm med honom för att han skulle skärpa sig. Shit va pigg han va, kände mig lite elak först med tanke på hans ålder men han tyckte bara att det var så himla roligt så det smittade av sig lite ;) Han var iallafall felfri på 50 cm, vilken brags för en häst som hoppat allsvenskan och vunnit LB ;) haha
 
Sen var det Sanni då.. Jag var så grymt nervös. Vet inte varför men det var jag iallafall. Det kändes högt och Sanni kändes inte som vanligt. Innan vissa hinder stod hon emot massor och nästa bjöd hon som sjutton på. Jättekonstigt så jag tappade ridnignen helt och allt gick pannkaka. Var utesluten så jag red som en kratta! Valde att starta om och hoppa 80 en gång till istället för 90 och då red jag verkligen. Och guess what? Då var det inga som helst problem -.- Usch vad trött jag blir på mig själv!!
 
Boy hoppade 90 och trotts att jag red som en kratta så gjorde han det väldigt bra! Jag började rida ordentligt först i omhoppnignen och då hoppade han sjukt fint och lyssnade jättebra. Tog rätt snäva svängar och han var med mig hela tiden. Kändes super inför lokala nu.
Dock vet jag itne om Sanni får starta, som det känns just nu så överlever jag hellre och jag vill inte heller sätta henne i skiten! Vi får se helt enkelt..
 
Filur var den enda som lyckades knipa en rosett, även om jag gav bort den till en av tjejerna som skulle hoppat honom egentligen :P hehe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback