Hoppning på Boy

2012-10-19 @ 21:58:38 | Gemensamt • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vi hoppade en liten bana som var inspirerad av Svanteträningen idag. Dvs relaterade avstånd på bågar och linjer. Boy var för en gångsskull pigg och riktigt taggad idag! Han har tydligen busat lite med barnen det senaste så jag valde att försöka provocera honom lite genom att be dem på läktaren sparka lite när vi red förbi, och då jäklar blev det eld i röven på honom vill jag lova! Haha så himla söt var han i sina små utfall han fick. Satte rumpan under sig och studsade iväg med huvudet rätt upp och studsade iväg.
 
Efter det var han på hugget hela tiden och det var skit kul att rida honom då. Kändes överlag verkligen som om jag visste precis hur jag skulle rida honom även om det var ett tag sedan jag hoppade honom nu. Men vi kom rätt på alla distaner, var inte i en enda bom och det kändes verkligen superbra!
 
Så himla kul att rida på skruttponnyn igen♥
 
På söndag är det klubbdressyr också, och eftersom jag inte har så många tävlingar kvar på Boy innan jag är för gammal så tar jag nu varje chans jag får att rida honom ♥
 
Fina killen, åh vad han betyder mycket för mig ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback