Dressyrpass

2012-10-03 @ 11:20:00 | Hanna • Fleche Gallant | © DailyHorses 2013
Blev ett dressyrpass på Flechen igår med fokus på att lösgöra och få honom i en avspänd och fin form i alla gångarter utan alltför mycket krav på något annat. Han kändes riktigt fin i skritten och traven och jag tänkte mycket på det Angelica sa senast jag tränade för henne och det funkade verkligen super bra! Hade en kanon känsla i traven och Flechen verkade nöjd och slappnade av riktigt fint.
 
Dock gick galoppen inget vidare alls idag. Fick itne igenom honom alls och visste inte riktigt hur jag skulle lösa det och då blir jag bara frustrerad och då fungerar verkligen ingenting.. La ner projektet när det gick någorlunda i båda varven men fick aldrig till det där lilla extra i galoppen vilket var väldigt synd. Men men det får vi ta igenom ordentligt på nästa dressyrträning som är nästa vecka :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback