Det är tur att Bull är snäll

2012-10-06 @ 20:52:14 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
För det var inte Morning idag. Det började jättebra, jag höll lektion för äldsta barnet och de skulle hoppa lite. Hon travade jättefint över travbommarna och även på galoppbommarna sedan men efter en kvart ungefär så bestämde sig Morning för att det var nog och bockade, snurrade och stegrade tills hon fick av Fanny. Jag fick sitta upp och fy satan vad jobbig hon var. Bock efter bock blandat med att hon slängde sig runt och stegrade, hon ville verkligen få av mig. När hon stog på bakbenen så högt att jag trodde hon skulle slå över tre gånger i rad så hoppade jag av, kunde verkligen inte sitta kvar. Vi ringde dit en annan som fick sitta upp (hon har mer erfarenhet av detta beteénde och dessutom en grym balans till skillnad från mig) och hon fick rida en liten stund. Morning var ett riktigt as och stegrade sig helt sjukt högt, det var helt livsfarligt och när hon slutat så satt ryttaren av självmant, sålänge vi vann över hästen så fortsatte vi inte bråka idag. Förmodligen skickar de iväg henne på tillridning för såhär kan det inte fortsätta, hon ska föreställa en barnponny liksom.
 
I alla fall så var Bull duktig, lite väl pigg kanske men fin och mjuk. Fixade allt annat i stallet inför imorgon, putsade och tvättade svansen. Nu är jag i alla fall hemma och ska äta lite och vila upp mig inför imorgon. Klarade mig undan med en lite skrapad haka och en öm mage efter rodeoturen på Morning... ;)
 
"Söta" Morning som inte var så söt längre efter idag, haha!

Kommentarer
Postat av: Tindra

Jag vet, hon är förjävlig. Hon stegrade med mig också i förra veckan, kolla filmen uppe på bloggen :)
/Tindra

2012-10-07 @ 13:19:55
URL: http://jfktjejer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback