Träning för Svante Johansson

2012-11-19 @ 10:08:00 | Hanna • Fleche Gallant | © DailyHorses 2013
Skolan anordnar, eller det vore väldigt synd att säga. När jag sökte till gymnasiet lovade dem att vi skulle få träna för proffstränare en gång per termin, varannan hoppning och varannan dressyr. Men höll dom vad dom lovat? nej inte riktigt.. Men efter extremt många om och men och tjatande och initiativ tagande från oss elever så blev det iallafall äntligen av.
 
Vi tränade för duktiga Svante som jag tränat för en gång tidigare fast då med Bornyr, den träningen kan ni läsa om här! Denna gången hade jag iallafall med mig Flechen för att få lite tips och råd om hur jag på bästa sätt ska lösa de problem vi har ihop. Det gick verkligen kanonbra. Är riktigt nöjd. Flechen skötte sig exemplariskt och jag kände att jag gjorde det bästa jag kunde.
 
Fick väldigt bra småknep och råd av Svante om hur jag ska få Flechen mer balanserad i sig själv och även hur jag ska rida honom på hinder för att få det att stämma. Fick beröm över Flechen för att han va så fin för att vara travare men även för hur väl jag klarade av honom och redde ut situationera. Svante tyckte att jag red honom så bra som var möjligt på just den individen. Kul att höra!
 
Han kommer tillbaka om några månader och antingen får Flechen följa med då också eller så kanske Bonny får hänga med. Vi får se helt enkelt, det är ju ett tag kvar så att säga! ;)
 
Kort klipp från träningen:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback