Kvällens träning

2012-11-07 @ 22:16:34 | Hanna • Fleche Gallant | © DailyHorses 2013
Det var inte någon klockren träning och det finns massor att finslipa på. Men det märks väldigt tydligt att vi hela tiden gör framsteg ihop! Det vi har haft jobbigast med innan är bommar på marken och småhinder. Men det gick otroligt bra idag måste jag säga.
Istället kom det lite småproblem på lite högre hinder. Framför allt i trekombinationen, den var väldigt jobbig idag. Vi hade en fem och en halva och sedan ett galoppsprång till ett räcke. Det betyder att vi kom in i trav och Flechen hade väldigt svårt att räcka fram till B hindret. Fick vara på honom ganska rejält för att han skulle orka över men fick språngkurvan för tidigt och inte mitt över hindret vilket reulterar i att vi typ landar på bakbommen på oxer. Rätt obehagligt även om Flechen löser det så är det någonting vi ska träna vidare på! Ska bygga upp den serien hemma nästa vecka tänkte jag!
 
Resten hoppade han faktiskt väldigt bra på. Galopperade hela vägen fram och jag la honom medvetet lite nära för att han skulle hoppa upp sig men ändå hålla galoppen hela vägen in utan att lägga in travsteg. Sista rundan på 1m kändes riktigt bra. Han hoppade galet fint på oxrarna, precis så ska han alltid hoppa :P
 
Överlag nöjd med träningen, träningarna för Erica ger verkligen resultat!
 
Hihi söt han är när han hoppar minihinder! :D
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att det gick bra men jag vill läsa om dagens bonnie ;) ska du piffa till henne något på lördag eller? ses vi?

Svar: Dagen Bonny är påväg, ja jag kommer efter att jag är klar på jfk på lördag. Vid fyra tiden skulle jag tro att jag åker från klämme, då ska det ridas och piffas till med alla sex hästarna :) Men oknoppad får hon vara, jag vill kunna ha ett mantag xD
dailyhorses.blogg.se

2012-11-08 @ 20:36:02
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback