Hoppträning 6/11

2012-11-07 @ 13:05:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Som jag sa igår så är jag ganska nöjd med träningen, det var lite lagom helt enkelt. Testade att träna med kimblewick-bettet så framridningen gick betydligt bättre även om jag fick jobba med att få honom på bakbenen och fram till handen. Men hellre det än att han bara spänner sig och går emot hand och skänkel ständigt. Själva hoppningen gick också bra. Jag börjar hitta knapparna för att få honom fram för skänkeln utan att bli het vilket krävs för att han ska hoppa när det kommer upp över 90 cm numera. Fick något stopp igår men då kom jag i för dåligt tempo ur sväng men annars rullade det på finfint tycker jag. :)
 
Mitt största problem på lördag blir att komma ihåg att jag ska ha ett bra tempo, som vanligt. Jag måste verkligen ligga om med skänkeln ständigt och få honom ordentligt mellan hand och skänkel. Kommer ju inte vara några svåra linjer eller liknande i de klasserna så det är bara att tuta och köra. Om jag mesrider så blir jag riktigt besviken på migsjälv men jag ska försöka tänka på det Erica sa till mig igår, då kommer det gå prima!
 

Kommentarer
Postat av: Philippa

Kika in på min blogg imorgon klockan 14:00, hoppas att ni gillar det :)

Kram (överraskniiiing)

Svar: åh vad gulligt av dig :D
dailyhorses.blogg.se

2012-11-07 @ 21:32:01
URL: http://fourfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback