Dagens tävling

2012-11-10 @ 21:02:00 | Hanna • Tävling | © DailyHorses 2013
Blandade resultat och blandade käslor bjöd denna tävlingsdagen på. Men i slutändan så är jag faktiskt ändå nöjd, och det bästa av allt är att jag har två rundor kvar att hoppa imon, Tagga! :D
 
LD+5 4fel
Han kändes riktigt bra på framhoppningen, fick verkligen igång honom och han bjöd riktigt fint och hoppade superbra. Men stressade ner till banan lite för tidigt och sedan skulle som helt plötsligt sladda banan mitt i allt som dom inte hade gått ut med? Så jag fick skritta jätte länge på en liten volt precis innan starten.. Och eftersom han kan vara lite fjantig ibland så ville jag visa honom de tittigaste hindren så han inte riktigt få igång honom innan vi fick startsignal. Rev ettan och då blev jag riktigt sur på honom då han faktiskt kunde lyft på hovarna och bjudit till lite! Sen hoppade han resten av banan bra. Fick ett ner på fyran också men det tar jag helt på mig då jag la honom alldeles för nära så det fanns inte en chans för honom att hinna upp med frambenen i tid.
Inte nöjd alls med den här rundan, den va orytmisk och han va inte framme, fick driva till jag höll på att dö men det hände inget. Usch nej den lägger vi bakom oss!
 
LC 0+0 fel 8 placering.
Bytte strategi helt här. Lät honom helt fixa allt på egen hand på framhoppningen för att se om han skulle snubbla in i hindret eller ta tag i uppgiften och lösa det på egen hand. Till allas stora förvåning så sög han verkligen tag i hindren när han gav honom handen tre galoppsprång innan hindret. Fick en riktigt riktigt bra känsla på framhoppnigne så jag fortsatte på exakt samma ridning inne på banan. Han fick sköta lite mer själv och jag fokuserade mestadels på att driva och styra. Låter jätte dumt men det fungerade och det verkade som om Boy var nöjdare med det. Fick en kanonkänsla, kändes verkligen som om vi kompleterade varandra jättebra, han lyssnade perfekt på mig och bjödtill själv och tog dom där perfekta framåtlägena. Flytet fortsatte in i omhoppningen om allt kändes så sjukt bra! riktigt riktigt bra känsla hela banan igenom på en helt okej tid i fas två! Det var ca 55 startande i denna klassen så trodde inte att jag hade en chans men fel av mig, det räkte till en 8 placering på underbara älskade ponnyskrutten, kan inte få ett bättre avslut med denna underbara ponnyn♥
 
Gammal bild, togs tyvärr nästan inga bilder alls idag, men det gör ingenting. Känslan från idag kommer jag bära med dig för alltid. Ett riktigt bra avslut på vår antagligen sista lokala hopptävling ihop..♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback