Barbackahoppning

2012-05-18 @ 22:17:17 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Hade Boy på hoppningen tidigare ikväll. Har aldrig ridit honom innan men struntade i sadeln ändå, vilket jag inte ångrar. Det var jättehärligt med barbackahoppning!
Så fort man tar tyglarna på Boy så knäcker han av nacken och man får inget ordentligt stöd i munnen. Då jobbar han alltså inte med bakbenen överhuvudtaget så det var det vi jobbade med på framridningen. Jag lät honom gå uppe med huvudet om han inte jobbade ordentligt eftersom det bara blir svårare för både honom och mig då. Försökte rida honom ordentligt framåt så han skulle ta stöd men det gick inget vidare. Skänkelvikningarna tog han bra och efter en stund även ställningen i båda varven.

Själva hoppningen gick jättebra tycker jag. Hoppade inte så jättemycket men det var ju bara skönt för honom eftersom han tävlade igår. Han kändes lagom taggad och fin, hade kanske lite känsla kvar från igår? Han har lite svårt att landa i rätt galopp (eller så är han lite lat och envis) men idag gick det bra. 2 gånger var jag inte riktigt med på det så då landade han fel, men resten gick bra. När vi travade av sedan fick jag bättre stöd i munnen på honom och han gick ganska bra. Det är en härlig ponny och nu förstår jag vad Hanna ser i honom! :)

Hanna och Boy från igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback