Trimma

2012-03-29 @ 10:59:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Jag har förstått att det blivit en del missförstånd när jag använder ordet "trimma" när jag skriver så jag tänkte nu förklara lite vad jag menar med det!

För mig är att trimma en häst när man rider lite dressyr och jobbar igenom den ordentligt så att den får jobba igenom med ryggen och sina bakben. När jag skriver att jag trimmat Flechen så är det som ett vanligt dressyrpass på banan där jag kräver lite av honom och han får jobba på ganska bra.
Jag brukar även använda ordet trimma när jag rider ridskolehästarna när det t.ex. är teori och liknande och det är samma sak där. De får då ett dressyrpass är jag fokuserar på att få dem lösgjorda och mjuka i kroppen samtidigt som de ska jobba med ryggen och bakbenen på ett korrekt sätt.

Hoppas detta hjälpte er lite :)


Fina Boy får bjuda på bilden♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback