Tävlingen på Sune

2012-03-04 @ 12:28:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Har blackout från båda klasserna med Sune och minns bara fram tills första hindret. Jätteläskigt men jag har iallafall gissat mig till hur det var utefter filmen jag fick på andra klassen. Fick dock ingen film på första men tror det var såhär..

LD+5
Kändes som en vanligt Sune-dag igår där han tvekade men ändå gick att övertala att hoppa. Gick helt okej fram till ett hinder som var mot utgången och därför i motljus. Där stannade vi ut oss och så var det med det. Det var för mycket för Sunes lilla hjärna antar jag, men kändes ändå ganska bra.

LC+5
Fick Sune-skutt på första men han hoppade iallafall. Sprang åtsidan på trean då jag inte ramade in honom ordentligt, men andra gången hoppade han. Sedan kom vi till precis det hinder som jag vägrade ut mig på i LD+5 och där vägrade vi 2 gånger. När vi sedan kom igen så var jag mer bestämd och han började tveka. När jag sedan övertalade honom att hoppa så tvekade han i luften och allt blev pannkaka. Ni får se på filmen jag lägger upp lite senare idag..

Gammal bild från klubbhoppning!

Sune är så speciell. Han tvekar men när man sedan kan övertala honom så litar han på mig och gör som jag säger. När han tvekade på hindret vi vägrade ut oss på och jag övertalade honom sedan så hoppade han ändå även om vi var helt fel. När jag inte var i balans över hindret så blev han osäker igen och liksom frös i luften och det gjorde att vi landade fel, på bakre bommen. Detta blev alltså vårt sista språng för dagen vilket verkligen inte kändes bra. Hade behövt hoppa ett språng på en lägre höjd där han kommer rätt så vi båda får tillbaka säkerheten och känslan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback