Tävlingen på Kuhs

2012-03-04 @ 11:59:08 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
LD+5
Till en början kändes det inte som om han förstod vad han skulle göra och han var inte riktigt taggad. Fick tvinga över honom på de första hindren men sedan flöt han på bra resten av grundomgången. Första hindet i omhoppningen var ett hinder med ett vågplank och Kuhs började tagga mot det. Sedan tvärnitade han och snurrade bort från det och då var jag kört. Drog i backen för 3:e gången på en tävling, men första gången på en lokal. Hade iallafall en bra känsla fram tills det så får behålla den! Låg placerad ganska länge trots min avtrillning då det inte var så många som hade klarat grunden felfritt, men blev nerpetad mot slutet. Tur var väl det, tänk att bli placerad när man trillat av haha!

LC+5
Han var pigg och glad och kan erkänna att jag inte hade mycket kontroll på honom. Petade ett hinder ganska tidigt då vi kom lite fel och jag inte kunde sätta tillbaka honom. Hindret med vågplanket var med i grund omgången i denna klassen, och där vägrade vi ut oss. Han ville verkligen inte hoppa det.

Låter kanske inte som en så lyckad dag men hade ändå roligt. Hade bra känsla och om det inte vore för det där hindret så hade vi kommit betydligt bättre till. Ibland får Kuhs för sig saker och det är inte lätt att stoppa honom eller övertala honom. Det går bättre nästa tävling!


Blev inga nya bilder på mig igår, men filmer kommer ikväll.. Även på avramlingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback