En vanlig vecka för mig

2012-03-08 @ 10:24:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Har fått en del frågor om hur mina veckor brukar att se ut så jag tänkte skriva lite om vad jag brukar ägna dagarna åt. Dock är det väldigt olika vad jag gör på veckorna och det kan variera en hel del beroende på om det är träningar inplanerade eller tävlingar på helgerna. Men jag ska försöka skriva så bra jag kan!

Det främsta jag gör på dagarna är väl att jag är i skolan från 8-15 varje dag. Förutom måndagar då jag iställlet håller till i skolstallet där jag rider och lär mig mer om hästen och allt som har med den att göra.
Sedan är jag ju självklart i stallet nästan varje dag, det är inte många gånger som jag har en helt hästfri dag. Allt som oftast så rider jag Flechen 5 gånger i veckan, de enda dagarna jag inte rider honom är när en annan tjej rider honom en gång i veckan och på fredagar då jag inte hinner med honom då.

Tänkte att jag skriver upp lite vad jag brukar göra de olika dagarna i ett veckosystem för att göra det lättare att förstå.
Måndag: Skolstallet från 8.30-15. Hjälper Angelica med Richmond efter skoltid. Åker vidare till Flechen och rider honom samt gör allt i stallet.
Tisdag: Skolan 8-15. Flechen, rida, mocka fixa hö m.m
Onsdg: Skolan 8-15. Flechen, rida, mocka fixa hö m.m
Torsdag: Skolan 8-15. Us möte uppe på ridskolan.
Fredag: Skolan 8-15. Hoppspecial på ridskolan, tränar med Boy eller Sanni under en timme.
Lördag: Flechen och allt som hör till.
Söndag: Flechen och allt som hör till.

Det som står här ovan är alltså allting som jag gör som har med hästar att göra under veckorna. Ofta åker jag upp och hjälper Angelica någon mer dag med Richmond men det är olika varje vecka.

Sedan umgås jag självklart med mina vänner på kvällarna och efter skolan så fort jag får lite tid över då de är väldigt viktiga för mig!

Har ni fler frågor så är det bara att skriva dem i en kommentar så ska jag svara så gott jag kan!



Hästarna tar upp väldigt mycket av min tid men det är verkligen värt det!


Kommentarer
Postat av: Elin

Är det inte jobbigt att inte sluta tidigt någon dag?:)

2012-03-08 @ 17:22:45
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback